عکس خانوادگی آتیلا پسیانی:

بیوگرافی آتیلا پسیانی :

آتیلا پسیانی متولد١٠ ارديبهشت ۱۳۳۶ در تهران بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون می باشد.

آتیلا پسیانی فارغ‌التحصیل رشته‎ی کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده‎ی “هنرهای زیبای دانشگاه تهران” در سال (۱۳۶۱) می‎باشد. مادر آتیلا پسیانی زنده یاد جمیله شیخی است.

در کارنامه فعالیت هنری آتیلا پسیانی علاوه بر بازیگری در تئاتر، تلویزیون و سینما، تجربه کارگردانی، دستیاری کارگردان، برنامه ریز، بازیگردان، انتخاب بازیگر و دستیاری صحنه و لباس  هم دیده می شود.

عکس آتیلا پسیانی ,اتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی از دوران کودکی به تشویق پدر و مادرش در نمایش های مدرسه بازی می کرد و  زمانی که به دبیرستان رسید در جلسات انجمن های ادبی و اجرای نمایش شرکت می کرد. آتیلا پسیانی نزد استادان تئاتر به آموختن و تمرین تئاتر پرداخت و به استخدام رسمی اداره تئاتر زمان پهلوی درآمد.

آتیلا پسیانی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرد و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم عفریت، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد. او با بازی در فیلم مرگ سفید کاری از حسین زندباف در سال ۱۳۶۲ را نیز در کارنامه خود به ثبت رساند.

آتیلا پسیانی با فاطمه تقوی پس از هم‌بازی شدن در فیلم «عفریت» در سال 1360 با هم آشنا شدند. آتیلا پسیانی همچنین مؤسس گروه تئاتری به نام «بازی»، متشکل از اعضای خانواده‌اش است.

عکس آتیلا پسیانی ,اتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی و همسرش فاطمه تقوی

درگذشت آتیلا پسیانی :

آتیلا پسیانی از بازیگران مطرح و تأثیرگذار سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که طی سال‌های اخیر در حال مبارزه با بیماری سرطان بود، امروز جمعه ۱۴ مهر و در ۶۶ سالگی، در کشور فرانسه دار فانی را واع گفت.

آخرین حضور زنده‌یاد آتیلا پسیانی در سریال «بی‌گناه» مهران احمدی در شبکه نمایش خانگی بود.