زمانی‌که اشخاص یا شرکت‌ها سود و زیان را اعلام نفرمائید، مبلغ مالیات توسط ممیزین اداره مالیات تعیین خواهد شد و پرداخت این مبلغ توسط مودیان، ضروری می‌باشد.

به خاطر اینکه تاجران خود به هزینه‌ها و سود و زیان آگاه‌تر می‌باشند بهتر است حتما در زمان مقرر تکمیل اظهارنامه مالیاتی انجام شده و آن را ارسال نمایند.

در اصل اظهارنامه مالیاتی کارنامه مالی بوده که هر ساله، اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیات، به منظور محاسبه مالیات خود، به سازمان مالیاتی تقدیم خواهند کرد و اکنون، با خود اظهاری الکترونیکی، فرآیند‌ها تحت سامانه متمرکز نیز انجام می گردد .

برای دریافت پکیج آموزشی اظهار نامه مالیاتی و پکیج اموزش حسابداری می توانید با شماره تلفن: 97 917 916 021 تماس حاصل نمائید تا کارشناسان ما اطلاعات کاملی از نحوه خرید و دریافت پکیج ها به شما عزیزان ارائه دهند ..

آموزش اظهارنامه مالیاتی چیست ؟ | عملکرد و اشخاص مشمول قانون پرداخت آن

در ادامه مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که اظهارنامه مالیاتی شامل چه کسانی خواهد شد؟ و چه افرادی موظف هستند تا این اظهارنامه را ارائه دهند؟

کلیه شخصیت‌های حقیقی که در ایران مشغول به فعالیت بوده و معاف از مالیات نمی‌باشند.

کلیه شخصیت‌های حقوقی که در ایران مشغول به فعالیت هستند و معاف از مالیات نمی‌باشند مانند ناشران

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی که در خارج از کشور مشغول به کار می‌باشند.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که خارج از کشور اقامت دارند اما درآمد ‌آن‌ها از داخل ایران تعمین می‌شود .

تمامی اتباع غیر ایرانی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که در ایران، درآمد دارند نیز مشمول مالیات خواهند شد.

چه اشخاصی ملزم به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی نیستند؟

در آموزش اظهارنامه مالیاتی عملکرد به این موضوع نیز پرداخته خواهد شد که چه افرادی موظف به ارائه این اظهار نامه نخواهند بود که در ادامه به توضیح چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت:

شهرداری‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه در ۳۱ استان کشور

کلیه سازمان‌ها و نهادهایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند

کلیه موسسات و وزارت خانه‌ها

کارگران، صیادان، عشایر، شرکت‌های تعاونی دانش آموزی و دانشجویان

آشنایی با آموزش اظهارنامه مالیاتی عملکرد و انواع آن

اظهارنامه‌های شش گانه مالیات بر درآمد به شرح زیر می‌باشد:

اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی موضوع ماده صد و ده قانون مالیات‌های مستقیم

اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی گروه اول ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم

اظهارنامه مالیات بردرآمد اشخاص حقیقی گروه دوم ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم

اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی گروه سوم ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم

اظهارنامه مالیات بر درآمد املاک ویژه اشخاص حقیقی که درآمد املاک دارند مستند بر ماده ۵۷ و ۸۰

زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی در صورت عدم تطابق سال مالی با سال مالیاتی

سال مالی یک بازه زمانی مشخص می‌باشد که تاریخ شروع و پایان معینی نیز خواهد داشت به همین‌خاطر همه فعالیت های مالی شرکت در این بازه زمانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اطلاعات به دست آمده، یک گزارش مالی کامل را با کمک حسابداری خدماتی در انتهای سال مالی ارائه خواهند کرد.

توجه داشته باشید که در صورتی که سال مالی یک شرکت با سال مالیاتی عدم تطابق داشته باشد، درآمد سال مالی آن‌ها به جای سال مالیاتی مبنای تعیین مالیات قرار خواهد گرفت و مهلت تسلیم، انجام اظهارنامه مالیاتی و تکمیل آن در پایگاه اینترنتی سازمان امور اقتصادی و دارایی حداکثر تا پایان چهارماه شمسی می‌باشد.

نحوه محاسبه تفاوت اظهارنامه مالیات بر عملکرد با اظهارنامه مالیات بر درآمد:

مالیات ارزش افزوده را این‌گونه تعریف می‌کنیم که  ارزشی است که در هنگام تولید یک کالا یا خدمات به ارزش مواد اولیه آن افزوده خواهد شد. وقتی کالایی تولید شده است، قیمت آن بر طبق مراحل تولید بالا خواهد رفت و ارزش آن اضافه خواهد شد.

بر اساس ماده 1 قانون دائمی ارزش افزوده، مالیات و عوارض دریافت شده برای عرضه کالاها و ارائه خدمات مشمول مالیات و عوارض در یک دوره معین، مالیات و عوارض فروش نامیده خواهد شد. همچنین مالیات ارزش افزوده خرید، مالیات و عوارض متعلق به خرید کالاها و خدمات مشمول مالیات و عوارض (اعتبار مالیاتی)، نیز خواهد شد.

به‌این‌ترتیب، مابه‌التفاوت مالیات و عوارض فروش با مالیات و عوارض خرید در یک دوره معین (درصورتی‌که میزان فروش بیش از خرید باشد) به سازمان امور مالیاتی پرداخت خواهد شد.

در نهایت این مصرف‌کننده نهایی کالا و یا خدمات می‌باشد که مالیات ارزش افزوده را پرداخت می‌نماید. اما نحوه محاسبه مالیات ارزش افزوده به این شکل می‌باشد که مودیان، مالیاتی را بابت خرید مواد اولیه و تولید پرداخت کرده‌اند را از خریدار گرفته و از مالیات پرداختی خود، کسر کرده و. در نهایت تفاوت این دو مبلغ را به‌عنوان مالیات بر ارزش افزوده به سازمان مالیاتی واریز خواهند کرد.

فرق مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عملکرد چیست؟

می‌توان دو نوع مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عملکرد را از جمله مهم‌ترین مالیات‌هایی بدانیم که باید توسط شرکت‌ها و حتی اشخاص باید پرداخت شود و مهم‌تر اینکه باید در موعد مقرر این پرداخت صورت گیرد.

به طور کل تفاوت این دو مالیات در نوع و درصد پرداخت می‌باشد به طوری که در مالیات بر ارزش افزوده، مراحل تولید و هزینه‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته خواهد شد، تعیین کننده مقدار مالیات پرداختی می‌باشد در حالیکه در مالیات عملکرد، شرکت‌ها و اشخاص حقیقی در صورتی که دارای سود باشند مشمول به پرداخت مالیات عملکرد خود خواهند بود..

سود ویژه و سود غیر ویژه شرکت ها چیست؟ نحوه محاسبه آن

مفهوم سود ویژه و سود غیر ویژه شرکت ها را می شناسید؟ باید بدانید که در تجارت، حسابداران و مدیران بازرگانی باید سعی کنند هزینه های شرکت را تعدیل کنند و سودآوری و درآمد خود را افزایش دهند. بنابراین یکی از موارد مهم برای دستیابی به موفقیت روزافزون در کسب و کار، درک مفهوم سود ویژه و سود غیر ویژه مشاغل است.

مفهوم سود ویژه و سود غیر ویژه شرکت ها چیست؟

سود ویژه و سود غیر ویژه مشاغل مفهومی است که در زمینه های تجاری و اقتصادی کاربرد خواهد داشت. همچنین توسط کارشناسان حسابداری برای برنامه ریزی دقیق برای کاهش هزینه های سرمایه گذاری و افزایش سودآوری استفاده خواهد شد.

سود ویژه یا سود خالص در شرکت، از کسر کردن هزینه‌های عملیاتی شرکت مثل هزینه‌های عمومی و اداری و هزینه‌های فروش شرکت از سود ناویژه یا ناخالص به دست خواهد آمد ..

تعریف سود ویژه چیست و سود ناویژه شرکتها چه می باشد؟

سود ناویژه یا ناخالص در شرکت از کسر کردن بهای تمام شده ی کالای فروش رفته از فروش خالص یا درآمد شرکت به دست می آید ..

تفاوت سود ویژه و سود ناویژه شرکتها خواهد بود ؟

یکی از عوامل تاثیر گذار و مهم برای یک حسابدار خبره، جهت برنامه ریزی و سودآوری در شرکت ها شناخت دقیق تر هزینه ها و زیان ها با استفاده از سود ویژه و سود ناویژه شرکتها می باشد. اکنون بنظر شما تفاوت سود ویژه با سود ناویژه در چه خواهد بود؟

.

.

.

انتهای رپورتاژ آگهی/