فاطمه معتمدآریا یکی از بهترین بازیگران زن پس از انقلاب است که عناوین و افتخارات بسیار زیادی کسب کرده است. فاطمه معتمدآریا ابتدا با مدرسه موش‌ها و خونه مادر بزرگه به شهرت رسید و پس از آن در فیلم و سریال های مختلفی ایفای نقش کرد. فاطمه معتمدآریا در سال های اخیر در سینما کم کار شده و فیلم عامه پسند آخرین فیلمی از او بود که در سینماها اکران شد.

فاطمه معتمد آریا خاطره ای جالب از شب عروسی اش بیان کرد. این بازیگر می گوید تا یک روز قبل از مراسم عروسی اش مشغول کار کردن بوده و یک روز پس از عروسی دوباره سر صحنه فیلمبرداری رفته است.

این بازیگر خاطره ساز می گوید در طول دوران بارداری و حتی شب قبل از به دنیا آمدن فرزندش سر کار بوده است!

حضور معتمد فاطمه معتمد آریا در تلویزیون

معتمد آریا در همه سال‌هایی که فعالیت هنری داشت، فقط در ۵ سریال تلویزیونی بازی کرده است که به جز تله تئاتر «بازپرس وارد می‌شود» دیگر آثارش یعنی آرایشگاه زیبا، گل پامچال، زیر تیغ و آشپزباشی از جمله آثار فاخر تولید شده در صدا و سیما هستند. با این توضیح که سریال آشپزباشی که در سال ۸۸ تولید شده است، آخرین همکاری او با صدا و سیما است. در واقع بعد از اینکه معتمدآریا به همراه تنی چند از چهره‌های مطرح دیگر سینما بعد از حمایت از کاندیداتوری میرحسین موسوی، واکنش معترضانه‌ای به اتفاقات پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ داشتند تا بتوان آن رویداد را نقطه شروعی برای فاصله گرفتن تعدادی از چهره‌های هنر از جمله فاطمه معتمد آریا با تلویزیون دانست.

زنان در سینمای بعد از انقلاب

فاطمه معتد آریا درباره سختیِ گذر سینما از پیشا انقلاب تا پسا انقلاب گفته است: «سینما بعد از انقلاب با تغییری اساسی به کارش در حالی ادامه داد که بلاتکلیف بود. یعنی، چون سه عامل اصلی خشونت، سکس و الکل از سینما حذف شده بود، حضور زنان را با چالش روبرو کرد که باعث رشد شد و رابط انسانی، فرهنگ و شعور جایگیزین سه عامل شد» او همچنین گفته است «ما به روز‌هایی رسیدیم که دیگر مدیری نبود که ما را کنترل کند، راهبری کند، به ما بگوید این‌وری نری بهتره»
انتشار گسترده این سخنان فاطمه معتمدآریا واکنش‌های منفی عمدتا بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت. پژمان موسوی، روزنامه نگار این باره این‌طور نوشت: «این، صریح‌ترین اظهار نظر در حمایت از نظارت دولتی، سینمای رانتی، دولتی و وابسته است که تاکنون از طرف یک سینماگر شناخته‌شده مطرح شده است. عجیب نیست که او یکی از سرسخت‌ترین سینماگران در مخالفت با تشکل‌یابی زنان معترض به آزار جنسی در سینمای ایران بود و بیانیه زنان سینماگر را امضا نکرد.»
همچنین لیلی گلستان، مترجم و عضو کانون نویسندگان در تایید صحبت‌های موسوی می‌گوید: «مثلا این خانم روشنفکر سینمای ایران بود»