ژوزه مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد. او که گفته می‌شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده‌ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. از آنجایی که در تاریخ ورزش ایران خارجی های زیادی حضور داشتند، او اولین و آخرین نفری نیست که با حضور در ایران آیینش را تغییر می دهد و به دین اسلام روی می‌آورد.

حال در این میان شنیده ها حاکی از آن است که، ژوزه مورایس قصد دارد نام خود را بصورت رسمی به «محمد» تغییر بدهد!\

ژوزه مورایس (به انگلیسی : José Morais) متولد 27 ژوئیه 1965 ، بازیکن سابق فوتبال و سرمربی فعلی فوتبال اهل پرتغال است. او مربی گری تیم های چونبوک موتورز و الهلال عربستان را دارد و با این دو تیم به قهرمانی هم رسیده است.

ژوزه مورایس در باشگاه های پورتو ، رئال مادرید ، چلسی و اینترمیلان ، دستیار اول ژوزه مورینیو بوده است و در حال حاضر سرمربی گری باشگاه سپاهان ایران را بر عهده گرفته است.

 

ژوزه مورایس فوتبالیست, بیوگرافی ژوزه مورایس, بازیکن سابق فوتبال

بیوگرافی ژوزه مورایس

ژوزه مورایس پرتغالی، در سال 2022 جایگزین محرم نویدکیا به عنوان سرمربی تیم فوتبال باشگاه سپاهان شد. ژوزه مورایس برای مدت زمانی طولانی دستیار ژوزه مورینیو ، یکی از مطرح ترین مربیان تاریخ فوتبال در تیم های مطرح و درجه یک اروپا بوده است.

 

با این که بیشترین شهرت مورایس به زمان همکاری اش با مورینیو برمیگردد ولی این مربی موفقیت های شایان ذکری در تیم های آسیایی هم بدست آورده است.

دو قهرمانی با تیم کره ای چومبوک موتورز ، یک قهرمانی لیگ عربستان با تیم الهلال و انتخاب شدن به عنوان مربی سال کشور کره.

 

ژوزه مورایس فوتبالیست, بیوگرافی ژوزه مورایس, بازیکن سابق فوتبال

مورایس در کشورهای زیادی از جمله سوئد ، کره ، انگلستان و اوکراین سرمربی بوده است.

مورایس بعد از جدا شدن از مورینیو دیگر به جایگاه دستیاری برنگشت ولی معتقد است که مورینیو به عنوان مربی ، دوست و یک انسان ، تاثیر بسیار زیادی روی شخصیتش گذاشته است.

ایران سومین کشور آسیایی در تجربه مربیگری مورایس به حساب می آید. او توانست در دو کشور قبلی یعنی کره و عربستان ، تیمش را قهرمان لیگ کند.

او در 23 امین سال مربیگری اش وارد تیم سپاهان شده است تا بتوانید تجربه قهرمانی لیگ را در این تیم تکرار کند.

 

افتخارات ژوزه مورایس

2009 – 2010 : قهرمانی در لیگ دسته اول فوتبال تونس با تیم اپرانس تونس

2014 : قهرمانی سوپر جام عربستان با تیم الشباب

2019 : بهترین مربی کی لیگ کره جنوبی

2019 – 202 : قهرمانی در کی لیگ کره جنوبی با تیم چونبوک هیوندای موتورز

2020 :  قهرمانی اف ای کاپ کره جنوبی با تیم چونبوک هیوندای موتورز

2020 – 2021 : قهرمانی در لیگ حرفه ای عربستان با تیم الهلال