علی پروین علی دایی را سکه یک پول کرد/دایی در حد سرمربیگری پرسپولیس نیست

علی پروین به علی دایی توصیه عجیبی کرده بود.

رابطه علی پروین و علی دایی طی ۲۰ سال اخیر همواره پرفراز و نشیب بوده است. سرمربیان اسبق پرسپولیس و تیم ملی گاهی اوقات به طور جدی با یکدیگر دچار چالش شده‌اند و البته در بسیاری مواقع نیز از مسیر احترام ورود کرده‌اند.

علی پروین طی مصاحبه‌ای که ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۰ با خبرورزشی انجام داد، از نتایج دایی در دهمین دوره لیگ برتر همراه با پرسپولیس حمایت کرد اما در عین حال نکته‌ای را مطرح کرد و گفت: علی مربیگری را دوست دارد اما من فکر می‌کنم نقش دایی در فیفا پررنگ‌تر از مربیگری در فوتبال ایران است. حیف است چنین فردی که رکورددار بازی ملی در فوتبال ایران است و آقای گل جهان تلقی می‌شود (البته حالا دیگر کریستیانو رونالدو آقای گل ملی در فوتبال جهان است) در کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فیفا جایگاهی نداشته باشد. به نظرم علی دایی باید مثل پلاتینی و بکن باوئر قید مربیگری را بزند و به سمت مدیریت کلان برود.

این مصاحبه در زمانی انجام شد که مجلس وقت رای به تشکیل وزارت ورزش به جای سازمان تربیت بدنی داده بود و البته هنوز نخستین وزیر ورزش ایران انتخاب نشده بود. علی پروین که چند روز قبل از انجام این گفت‌وگو به ملاقات علی سعیدلو، آخرین معاون سازمان تربیت بدنی ایران رفته بود، در واکنش به آن جریانات گفت: چون بحث وزارت ورزش مطرح است آقای سعیدلو بلاتکلیف شده و نمی‌تواند هیچ تصمیم ویژه‌ای بگیرد و هزینه بکند. من شنیدم در میان کاندیداهای وزارت ورزش یک خانم هم وجود دارد و به نظرم خیلی زشت است که یک زن وزیر ورزش ایران شود!

334746

 ت ت 
کدخبر: 215245تاریخ انتشار۱۴۰۳/۰۲/۲۷ ۰۴:۵۵:۴۲