خبر خوش برای معلمان بازنشسته/ زمان تسویه پاداش پایان خدمت اعلام شد
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تسویه حساب کامل پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا فردا خبر داد.
احمد حسین فلاحی، در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه)، عنوان کرد: جلسه امروز کمیسیون آموزش ۲ دستور کار داشت که در بخش نخست مسئله عدم صدور کارت امتحانی برای دانش آموزان با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش پیگیری و پاسخی که داده شد این بود که حجم غیر قابل پیش‌بینی شده و چند برابری برای اخذ کارت به سایت مراجعه کردند.

آموزش و پرورش حجم متقاضیان برای اخذ کارت امتحانی را فراتر از انتظار می‌داند
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، برخی از داوطلبان خواهان اصلاح معدل نیز به سایت اخذ کارت امتحان مراجعه داشتند و این مسئله نیز موجب بار ترافیکی سنگین روی سامانه آموزش و پرورش شده که البته از دیدگاه اعضای کمیسیون این مسائل پذیرفته نیست و نباید این اتفاق رخ می‌داد.

وی تصریح کرد: نهایتا مقرر شد، موضوع تعویق امتحانات نهایی دانش آموزان با حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه‌ای دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

فلاحی اضافه کرد: همچنین اعضای کمیسیون آموزش معتقد بودند که برگزاری امتحانات نهایی به سازمان سنجش واگذار شود تا با استفاده زیرساخت‌های این سازمان دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۰ تا فردا به صورت کامل تسویه می‌شود
وی یادآور شد: بخش دوم نشست امروز مربوط به مسئله معوقات بازنشستگان فرهنگی با حضور نجفی خواه معاون سازمان برنامه، مسکنی رئیس صندوق بازنشستگی کشور و فرهادی معاون وزیر آموزش و پرورش و همچنین نمایندگان بازنشستگان فرهنگی بود که در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، بحث های داغی پیرامون معوقات فرهنگیان در جلسه مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: در حال حاضر بازنشستگان سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۱ مطالبات خود را دریافت کردند اما بازنشستگان سال ۱۴۰۰ دچار مشکل شده اند که باید اسامی بازنشستگان به سازمان برنامه ارسال و بخشی از مطالبات این معلمان در زمینه پاداش پایان خدمت طی یک الی ۲ روز آینده پرداخت شود. ضمن اینکه مسائل مربوط به حکم بازنشستگان نیز باید در با حل مسائل اختلافی طی روزهای آینده مشخص و نسبت به آن اقدام شود.

وی با اشاره به تجمع جمعی از فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ برای احقاق حقوق خود، اضافه کرد: با توجه به حضور نمایندگان بازنشسته فرهنگی در نشست امروز کمیسیون و قول مساعد برای پرداخت کامل پاداش پایان خدمت بازنشستگان امیدواریم فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ نسبت به این موضوع اقناع شده باشند.