در این عکس هوتن شکیبا ، صداپیشه بچه، دیبی، خونه بغلی، شاباش / کاظم سیاحی ، صداپیشه جیگر و پشه / سهیل مستجابیان، صداپیشه دیجی / شیما بخشنده، عروسک گردان آقای همساده، پشه و پیمان فاطمی عروسک گردان بچه و شاباش حضور دارند.

هوتن شکیبا

هوتن شکیبا بازیگر جوان و موفق سینما و تلویزیون کشورمان است که اکثر مخاطبان او را با نقش حبیب در سریال لیسانسه ها می شناسند. این بازیگر جوان کشورمان توانسته با استعداد خوبش نقش های متفاوتی از خود به نمایش بگذارد و همین هم دلیل موفقیت های پی در پی او بوده است. او علاوه بر بازیگری در زمینه صداپیشگی نیز فعالیت دارد.

هوتن شکیبا بالاخره از همسر زیبایش رونمایی کرد/ عکس - خبرجو۲۴

در ادامه این مطلب سعی کرده ایم تا بیوگرافی کامل هوتن شکیبا، همسر، پدر، زندگی شخصی، فیلم ها و عکس های  هوتن شکیبا بازیگر و صدا پیشه را برای شما خوانندگان عزیز آماده کنیم.

هوتن شکیبا

زندگینامه هوتن شکیبا

نام: هوتن

نام خانوادگی: شکیبا

تاریخ تولد: 24 خرداد 1363

محل تولد: سنندج

اصالت: کرد

نماد ماه تولد: دو پیکر

تحصیلات: کارشناسی ارشد بازیگری

زمینه فعالیت: بازیگری و صدا پیشگی

شروع فعالیت: از سال 1381 تاکنون

وضعیت تاهل: مجرد

فرزندان: ندارد

هوتن شکیبا

بیوگرافی هوتن شکیبا و زندگی شخصی

هوتن شکیبا صداپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون خوب کشورمان در تاریخ 24 خرداد ماه سال 1363 در شهر سنندج به دنیا آمد. او اصالتا کرد است و در یک خانواده کم جمعیت متولد شده، چون هوتن شکیبا فقط یک برادر بزرگتر از خودش به نام هومن دارد که تبحر خاصی در زمینه نقاشی دارد. پدر هوتن شکیبا کارمند اداره کشاورزی و مادرش معلم بود.

خانواده مادری هوتن شکیبا به هنر علاقه زیادی دارند و 2 دایی او در عرصه مجسمه سازی فعالیت می کنند. هوتن علاقه زیادی به بازیگری داشت و در این راه با مخالفت های زیاد پدرش مواجه شد اما در نهایت پدرش به دلیل استعداد و علاقه او به بازیگری دست از مخالفت با او برداشت و حتی او را تشویق کرد تا علاقه اش را دنبال کند. هوتن شکیبا بعد از گرفتن مدرک دیپلم در رشته علوم تجربی، به دلیل علاقه اش به هنر و بازیگری وارد رشته کارگردانی تئاتر در دانشگاه سوره شد و در نهایت توانست با موفقیت مدرک کارشناسی ارشد بازیگری اش را از دانشگاه هنر دریافت کند.

هوتن شکیبا

همسر هوتن شکیبا

هوتن شکیبا مجرد است و ازدواج نکرده است. البته شایعات زیادی در مورد ازدواج او با پریناز ایزدیار در فضای مجازی منتشر شد که هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار آنها را تکذیب کردند.

هوتن شکیبا

پدر هوتن شکیبا کیست

همانطور که در قسمت بالا نیز گفته شد پدر هوتن شکیبا کارمند اداره کشاورزی است و در ابتدا با بازیگر شدن او مخالفت زیادی داشت و اصلا مایل نبود که هوتن وارد این راه شود اما در نهایت وقتی متوجه استعداد و علاقه فرزندش به هنر و بازیگری شد با او همراه شد و حتی به او توصیه کرد که به دنبال علاقه خودش برود. هوتن شکیبا در این رابطه گفته: یک روز پدرش صدایش کرد و گفت: بیا باهم قدم بزنیم. من همراه پدر رفتم. همین طور که قدم می زدیم پدرم به من گفت: پسرم! هر چقدر فکر می‌ کنم الان همه آدم‌ های دکتر، مهندس هم بیکارند! برو در رشته‌ ای بیکار شو که دوستش داری.»

هوتن شکیبا

هوتن شکیبا اهل سنت

در مورد مذهب هوتن شکیبا و اینکه آیا این بازیگر خوب کشورمان از اهل سنت هستند یا خیر اطلاعات موثقی یافت نشد.

شروع فعالیت هنری هوتن شکیبا

ازدواج جنجالی هوتن شکیبا با معروف ترین بازیگر زن ایرانی + عکس ماه عسل در کیش

هوتن شکیبا به بازیگری از دوران مدرسه و بازی در نمایش های دانش آموزی علاقه پیدا کرد و زمانی که وارد دانشگاه شد و نقش های را در تئاترهای دانشجویی ایفا کرد، بصورت جدی تر وارد حرفه بازیگری شد. هوتن شکیبا برای نخستین بار در سال 1387 توانست برای بازی در نمایش ویولن هایتان را کوک کنید جایزه بهترین بازیگر نقش اول را کسب کند. در ادامه فعالیت هایش در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی حضور پیدا کرد. بعد از آن هوتن شکیبا توانست برای اولین فیلم بلند سینمایی خود با نام شب بیرون به کارگردانی کاوه سجاد حسینی در سال 1392 جلوی دوربین برود.

هوتن شکیبا

اما اوج شهرت هوتن شکیبا مربوط به سریال لیسانسه ها بود، او در این سریال در نقش یک پسر جوان عاشق پیشه و ساده به نام حبیب به نقش آفرینی پرداخت و توانست در فصل دوم و سوم این سریال نیز به عنوان یکی از نقش های اصلی داستان حضور موفقی داشته باشد، هوتن شکیبا با این نقش به خوبی در میان مخاطبان شناسایی شود او برای بازی در این مجموعه تلویزیونی جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی را دریافت کرد.

هوتن شکیبا

بعد از نقش حبیب سریال لیسانسه ها، هوتن شکیبا توانست در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار بازی فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد، او برای حضور در این فیلم موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول از جشنواره فجر شد.بعد از این فیلم هوتن شکیبا در فیلم شب بیرون به کارگردانی و نویسندگی کاوه سجادی حسینی و فیلم «طبقه حساس» کمال تبریزی نیز حضور پیدا کرد.

فیلم های هوتن شکیبا

فیلم های سینمایی:

ملاقات خصوصی: امید شمس، 1400

تی تی: آیدا پناهنده، 1399

ابلق: نرگس آبیار، 1399

عامه پسند: سهیل بیرقی، 1398

شبی که ماه کامل شد: نرگس آبیار، 1397

موج اف ام ردیف 48: کیارش اسدی زاده، 1397

هلن: علی اکبر ثقفی، 1394

طبقه حساس: کمال تبریزی، 1392

حق سکوت: هادی نائیجی، 1392

شب بیرون : کاوه سجادی حسینی،1392

قیافه گرفتن الناز شاکردوست برای هوتن شکیبا | مانتوی زشت و کیف عجیب و غریب  الناز

سریال و تله فیلم های تلویزیونی:

تله فیلم کویر: مهدی محمدی بدرآباد خزایی فرد، 1390

تله فیلم همسایه ها: امیر حسین جهددوست، 1391

لیسانسه ها: سروش صحت، 1395

لیسانسه ها 2: سروش صحت، 1396

فوق لیسانسه ها: سروش صحت،1398

هوتن شکیبا

صدا پیشگی:

دیبی و خونه بغلی در برنامه کلاه قرمزی: ایرج طهماسب، 1397

دیبی و خونه بغلی در برنامه کلاه قرمزی: ایرج طهماسب، 1394

دیبی در برنامه کلاه قرمزی: ایرج طهماسب، 1393

بچه گل فروش و شاباش در برنامه مهمونی: ایرج طهماسب، 1400-1401

ویلگکس در انیمیشن سریالی بن 10 ، فصل اول، دوم و چهارم

برادران ویری دی در انیمیشن سریالی بن 10 ، فصل دوم و چهارم

مانی در انیمیشن سریالی بن 10 ، فصل دوم و چهارم

اسکار در فیلم شیرشاه

مایکل مورنینگ استار (ستاره تاریکی) در انیمیشن سریالی بن 10 ، فصل دوم و چهارم

کارول جنگجو در داستان اسباب بازی‌های ترسناک

نمایش خانگی:

مهمونی، صداپیشه شاباش و بچه: ایرج طهماسب، 1401 – 1400

ابله: کمال تبریزی، 1393

صدا پیشگی هوتن شکیبا

همانطور که در قسمت بالتر نیز اشاره شد هوتن شکیبا در کنار بازیگری در زمینه صداپیشگی نیز فعال است. او بعد از گفتگو با محمد بحرانی در لوکیشن فیلم طبقه حساس، برای گویندگی در مجموعه کلاه قرمزی انتخاب شد. هوتن شکیبا در این مجموعه صداپیشگی عروسک دیبی (کلاه‌ قرمزی 93 و کلاه‌ قرمزی 94) و خونه بغلی را برعهده داشت. هوتن شکیبا در مجموعه جدید ایرج طهماسب یعنی برنامه مهمونی نیز حضور دارد او در این مجموعه به جای عروسک محبوب «بچه» و «شاباش» صحبت کرده و توانسته باعث جذابیت بیشتر این کارکتر و محبوبیت این برنامه شود. هوتن شکیبا علاوه بر صدا پیشگی عروسک ها به عنوان صداپیشه انیمیشن های مختلف نیز فعالیت دارد.

هوتن شکیبا

پیج اینستاگرام هوتن شکیبا

هوتن شکیبا با آیدی @hootanshakiba در اینستاگرام فعالیت دارد. در حال حاضر 2 میلیون نفر صفحه این بازیگر محبوب و پرتلاش را دنبال می کنند و او 692 پست در صفحه شخصی اش منتشر کرده است.

مصاحبه با هوتن شکیبا

بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد اولین نقش اصلی شما در یک فیلم سینمایی بود؟

بله، من قبل از این در فیلم های سینمایی مانند «طبقه حساس» و «پله» نقش‌های مکمل را برعهده داشتم. شبی که ‌ماه کامل شد من برای اولین بار نقش اول یک فیلم سینمایی را بازی کردم.

بازی شما در تئاتر شناخته‌ شده‌تر است. با ورود بازیگران تئاتر به سینما موافقید؟

من به شخصه با مرزبندی بازیگران مخالف هستم. خط‌ کشی‌ کردن بین بازیگران تئاتر و سینما اساس کار اشتباهی است. قالب‌های مختلف بازیگری برای هر هنرپیشه‌ای جذابیت خاصی دارد. پس طبیعی است که بازیگران تئاتر هم دوست داشته باشند کار سینما را تجربه کنند و برای این کار مانعی وجود ندارد.

شما جزو معدود بازیگرانی هستید که در این رشته تحصیل کرده‌اید. تحصیلات در تجربه بازیگری به کمک شما آمده است؟

صد البته، تحصیلات آکادمیک در تجربه بازیگری خیلی به من کمک کرده است. ارتباط با فضای دانشگاهی نقش موثری در موفقیت من داشته و من سعی می کنم به دلیل پویا بودن فضای دانشگاه باز هم ارتباطم را با این فضا حفظ کنم.

اگر سیمرغ امسال به نام شما ثبت شود، چه‌کسی در اطرافیانتان از همه خوشحال‌تر خواهد شد؟

حتما پدر، مادر و برادرم بیشتر از همه از برنده شدن من خوشحال می‌شوند. پیش از این هم هر بار جایزه‌ای گرفته‌ام در ذهنم به خوشحالی آنها فکر و خدا را شکر کرده‌ام.

درباره خودتان نقدهای منفی شنیده‌اید؟

بله، نقدهایی که به من وارد شده را خواندم و به‌ نظرم منصفانه نبوده‌اند. من قبل از لیسانسه‌ها تجربه بازیگری در بیش از 60 تئاتر را داشتم. بعد از سریال وقتی دوباره به صحنه تئاتر برگشتم، می‌شنیدم که می گفتند چرا وقتی بازیگری وارد تلویزیون می‌شود سریع می‌خواهد سراغ تئاتر برود؟ نمی‌دانم ریشه این واکنش‌ها از کجا است، یا از عدم‌ شناخت است یا از علاقه متعصبانه به بازیگران دیگر.

آیا به کار طنز و کمدی علاقه بیشتری دارید؟

به طور کلی روحیه ام با طنز خیلی سازگار است. من دنیای اطرافم را فانتزی میبینم و می توانم بگویم 60 درصد کارهایی که در تئاتر اجرا کرده ام بیشتر کمدی بوده است. چون کلاً طنز را دوست دارم و واقعاً روحیه ی خودم هم نزدیک به این است و خیلی برایم عجیب و غریب نیست و از آن لذت هم میبرم و من طنزی را که واقعاً به معنای واقعی طنز باشد را دوست دارم.

هوتن شکیبا